test banner
Klantenservice


ALTIJD BEREIKBAAR
Het team van HuisdierExpert geeft graag antwoord op al jouw vragen. Elke dag (ma-za) bereikbaar van 09.00 - 18.00 uur.

phoneicon Bel 06-51400181, direct antwoord
whatsappicon Via Whatsapp, antwoord binnen 1 uur
facebookicon Via Facebook, antwoord binnen 1 uur
twittericon Via Twitter, antwoord binnen 1 uur
emailicon Via E-mail, antwoord binnen 24 uur

Heb je een vraag met betrekking tot HuisdierExpert? Onderstaande een handig overzicht met antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op!

 

VEEL GESTELDE VRAGEN
1 BESTELLEN
1.1 Het plaatsen van een bestelling

Bestellen bij HuisdierExpert - de leukste online shop voor huisdierbenodigdheden - is heel eenvoudig:

Stap 1 Shop op de site en plaats het gewenste artikel in de winkelmand
Stap 2 Vul je persoonlijke gegevens in (als je al ingelogd bent, dan hoeft dat natuurlijk niet)
Stap 3 Kies een betaalwijze. Bij deze stap krijg je vanzelf de betaalopties te zien die voor jou van toepassing zijn.

Als je al eerder een bestelling hebt gedaan, kunnen we soms alvast een aantal gegevens vooraf invullen. Dan hoef je eigenlijk alleen maar te controleren op de gegevens kloppen. Wil je hierop een wijziging aanbrengen, dan kun je dat natuurlijk doen.

Wij proberen je bestelling altijd zoveel mogelijk in 1 zending te bezorgen, maar het kan natuurlijk voorkomen dat we genoodzaakt zijn om dat te splitsen in 2 of meer zendingen. Dat heeft geen gevolgen voor de berekening van de verzendkosten.

2 VERZENDING & LEVERING
2.1 Niet thuis als de bezorger langskomt?

Ben je niet thuis als wij jouw pakket komen brengen, dan wordt het bij de buren afgegeven of de bezorger komt de volgende dag terug. Er wordt een briefje in jouw brievenbus achtergelaten dat wij geweest zijn en waar het pakketje op dat moment is. Als je de tweede keer ook niet thuis bent, kun je het pakket bij het dichtstbijzijnde depot/afhaalpunt ophalen.

2.2 Levertijden

Op onze website geven wij bij elk product de te verwachte levertijd aan. Je kunt er dan uiteraard vanuit gaan dat het bestelde product binnen die tijd geleverd wordt.

Via bankoverschrijving kan het zijn dat lang duurt alvorens het product in huis is. De bestelling wordt dan namelijk pas verzonden nadat het bedrag van de aankoop door ons ontvangen is.

De avond voor de levering ontvang je altijd een e-mail met daarin de track & trace code, zodat je altijd jouw bestelling online kan volgen. Via de track & trace code kun je tevens de dag en tijdstip van levering checken en/of aanpassen.

2.3 Afhalen bestelling?

Dat kan! Geef tijdens het bestelproces aan dat je jouw bestelling graag wilt afhalen. Uiteraard betaal je dan geen verzendbijdrage.

Let op: bestelling afhalen is enkel mogelijk op afspraak. Neem hierover contact op per mail: klantenservice@huisdierexpert.nl of vul hiernaast het contactformulier in.


2.4 Bestelling volgen?

De avond voor de levering ontvang je altijd een e-mail met daarin de track & trace code. Zo kun je altijd jouw bestelling online volgen. Ook is het mogelijk om hier de dag of tijdstip van verzending te wijzigen.


2.5 Wat is de verzendbijdrage?

Bij bestellingen met een totaalbedrag lager dan 50,00 EUR vragen wij 6,95 EUR verzendbijdrage. Bij bestellingen met een totaalbedrag hoger dan 50,00 EUR rekenen wij geen verzendbijdrage en sturen wij de producten geheel gratis toe.

De standaard verzendbijdrage is 6,95 EUR, tenzij anders aangegeven bij het product. Sommige (zware) producten kunnen qua verzendbijdrage afwijken i.v.m. het gewicht van het desbetreffende product. Hierop word je uiteraard tijdens het bestelproces op geattendeerd.

3 BETALEN & GELDZAKEN
3.1 Veilig betalen
3.2 Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Er zijn momenteel verschillende mogelijkheden om te betalen. Je kunt betalen door middel van:

  • iDEAL
  • PayPal
  • MisterCash
  • Sofort

Tijdens het afrekenen in de kassa zie je welke mogelijkheden voor jou gelden. Wat je ook kiest, je ontvangt altijd per zending een factuur. Op die factuur staat welke betaalmethode je voor die bestelling hebt gekozen.

3.3 Betaalgegevens HuisdierExpert
KvK-nummer: 66426790
BTW-nummer: NL856548212B01
ING: 7248366
IBAN: NL15 INGB 0007 2483 66
BIC (SWIFT): INGBNL2A
4 RETOURNEREN
4.1 De retourvoorwaarden

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • waarop het artikel in je bezit is;
  • bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd: waarop je het laatste artikel hebt ontvangen;
  • bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat: waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.

Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door: 

  • Het geven van een retouropdracht via onze site, of via een van onze medewerkers;
  • Het afgeven van de retourartikelen bij een DHL Servicepunt;
  • Na het aanmelden van je retourzending, heb je nog 14 dagen gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren.

Je kunt het artikel alleen terug sturen als:

  • Het artikel compleet is;
  • In de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat en fabrieksverpakking;
  • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf met iDEAL betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk op je rekening. Dat betekent: binnen 10 werkdagen na verwerking van het retour en uiterlijk 14 dagen na je retourmelding. Heb je verzendkosten betaald, omdat de bestelling minder dat 50.- kostte? Dan krijg je deze kosten terug als je de gehele bestelling retour stuurt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald.

4.2 Is retourneren gratis?

Binnen de zichttermijn van 14 dagen is retourneren altijd gratis. 

Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je zult wel binnen de gestelde termijn moeten betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf met iDEAL betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk op je rekening. Dat betekent: binnen 5 dagen na verwerking van het retour en uiterlijk 14 dagen na je retourmelding. Heb je verzendkosten betaald, omdat de bestelling minder dat 50.- kostte? Dan krijg je deze kosten terug als je de gehele bestelling retour stuurt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald.

4.3 Geld terug?

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons betaald hebt. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. 

Bij HuisdierExpert snappen we dat je niet lang wilt wachten op je geld. Hierdoor storten wij altijd binnen 10 werkdagen het gehele bedrag terug.

4.4 Kan ik ruilen?

Ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent.

Met het retourneren van artikelen dien je rekening te houden met de volgende punten:

  • Maximaal 14 dagen na ontvangst bestelling retourneren;
  • De producten onbeschadigd retour sturen;
  • Stuur het product, indien mogelijk, in de originele verpakking terug;
  • Voeg het ingevulde retour formulier bij;
  • De producten kunnen retour verzonden worden naar het adres aangegeven op de verpakking.

Kost het nieuwe artikel minder dan 50.- dan betaal je 3.95 verzendkosten. Bij artikelen boven de 50.- is verzending (wederom) gratis. Wil je het artikel ruilen vanwege een fout van ons of door een defect, dan zijn de eventuele verzendkosten uiteraard voor onze rekening.

5 GARANTIE & REPARATIE
5.1 De garantievoorwaarden

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.

Wat is een goed product?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Product ''X'' heeft uiteraard een andere levensduur dan product ''Y''. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.

Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed functioneert.

Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie geldt voor sommige artikelen ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Kijk voor meer informatie over de fabrieksgarantie in de informatie van de fabrikant bij het artikel.

Je rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.

Garantiebewijs
Bij HuisdierExpert is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Je factuur kun je terugvinden in de mail waarin je bestelling bevestigd word. Bij sommige producten wordt ook een garantieboekje meegeleverd. Daarin kun je de voorwaarden nog eens rustig nalezen.

Klacht of defect binnen garantie
Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op je persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten binnen de garantietermijn voor rekening van HuisdierExpert.

Klacht melden
Je kunt je klacht hiernaast in het contactformulier melden met het onderwerp ''artikelklacht'' en je krijgt snel reactie wat je het beste kunt doen. Voor een snelle afhandeling vragen we je de factuur- en artikelgegevens toe te voegen.

Meer informatie over garantie
Wil je meer weten over garantievoorwaarden kijk dan op de website van ConsuWijzer, daar lees je wat je rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.

5.2 Artikelklacht melden?

Je kunt bij ons heel gemakkelijk via het contactformulier hiernaast een artikelklacht melden. Geef bij onderwerp aan dat het om een ''artikelklacht'' gaat en je hoort dan vrijwel direct waar je aan toe bent.

Graag ontvangen we het ordernummer waar het om gaat. Indien je meerdere producten hebt ontvangen met één bestelling is het belangrijk aan te geven om wel product het gaat. Aan de hand van de door jou ingevulde gegevens ontvang je vrijwel direct via e-mail bericht over hoe de verdere afhandeling van je klacht verloopt.

Ook als je een defect artikel ontvangen hebt, of als dit kapot is gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen, meld hierboven je klacht en je ontvangt vrijwel direct via e-mail bericht over hoe de verdere afhandeling van je klacht verloopt. 

6 SERVICE & CONTACT
6.1 Webcare
6.2 E-mail
6.3 Telefoon / Whatsapp
Neem contact op
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »